5 Haziran 2015 Cuma

Çok Pratik İskender Kebap Tarifi :)

Merhabalar,

Artık biraz da yeme içme konularına girmek gerek diye düşündüm. Etrafımda yaptığım yemekler genellikle olumlu tepkiler alır elimin lezzetli olduğunu söylerler. Bir de uydurmasyona çok önem veririm tariflerin çoğu elimde yoktur. Bu nedenle hem bundan sonra tarifleri yazmaya hem de sizlerle paylaşmaya karar verdim.

Gelelim ev usulü kolay İskender Kebabına :)


Malzemeler: (2 kişi için)

  • Bir yemek kaşığı salça
  • Bir çorba kaşığı Tereyağı
  • Hazır dondurulmuş et döner ( bir çok markette hazır olarak satılıyor.)
  • 2 adet tırnak pide ( etliekmek fırınlarında yapılıyor genelde bulamazsanız yerine tandır ekmeği, bazlama seçeneklerini de kullanabilirsiniz)
  • Yoğurt ( süzme olursa daha güzel gider)
  • Tuz 
  • Karabiber
  • 2 çorba kaşığı Tereyağı (üzeri için)


         Hazır donmuş etlerimizi bir tavaya alıyoruz. Altını kısık şekilde açıp çözmesi için ara ara karıştırıyoruz. Et çözünürken biz diğer işlerimizi halledelim.


       
          Öncelikle İskender sosumuz için 1 çorba kaşığı tereyağını eritip salçamızı kokusu değişene kadar kavuruyoruz. Salça iyice kavrulduktan sonra üzerine 3 su bardağı su ve arzu ettiğiniz kadar karabiber ( ben 1 çay kaşığı koyuyorum) ilave edip kaynamaya bırakıyoruz. (salçaya göre bazen bu miktarda aşırı yoğun olabiliyor su miktarını kendiniz de ayarlıyabilirsiniz. Domates çorbası kıvamında bir sos olacak).
          Tabağın altına dizmek için tırnak pidelerimizi yaklaşım 1 cmlik karelere bölelim ve serviz tabağımızın altına tamamen yayalım.

          Süzme yoğurt kullanacaksak biraz suyla kıvamını ayarlayalım, hazır yoğurt yada ev yoğurdunu direkt kullanalım. Tabağın bir köşesine iki yemek kaşığı kadar yoğurdu koyalım. Burada altında ekmek olması olmaması önemli değil. Bu tamamen sizin kararınız. Ben tüm tabağa yayıyorum ekmeği.

         Üzerine dökmek üzere tüketim miktarınıza göre tereyağını eritelim.
         Ekmeklerimizin üzerine bir kepçe yardımıyla salça sosunu dökelim biraz ıslanıp yumuşasınlar.
         Ardından etlerimizi servis tabaklarına pay edelim.
         Kalan sosu iki serbis tabağına etlerin üzerine pay edelim.
         Son olarak kızdırdığımız tereyağını servis tabaklarına pay ederek afiyetle yiyelim :)

Not: Tuz miktarını yazmasın sos için çünkü herkes hazır salça kullanmıyor. Tuz oranları değişebiliyor. Sosun lezzeti zaten güzel bu nedenle tuzunu kendiniz ayarlıyabilirsiniz.

        Aslında bugün bunu yaptım öğle yemeğinde ama yazma fikrim hiç olmadığı için fotoğrafları çekmedim hazırlık aşamasında. Yine aklınıza takılan bir şey olursa seve seve cevaplarım.



Sevgiler...
         


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder