6 Haziran 2015 Cumartesi

Hamilelikte Çatlamamak İçin Etkili Tarifler

                Merhaba,
                Hamilelikte 20 haftayı geride bıraktık bırakmasına da karnım git gide büyüyor ve aldı beni korkular. Hamileliğimin ikinci ayıyla dördüncü ayı arasında kendi karışım yağlarımı kullandım. 17. Haftayla birlikte doktorumun da tavsiyesiyle Lierac çatlak kremi aldım sabah akşam kırklanıyorum tabiri caizse :)
                Kullanan arkadaşlarımdan hiç çatlağı olmayan da var bir miktar çatlama yaşayanı da. Doğum çatlaklarında temel faktörün genetik olduğu söyleniyor annenize bakın ve çatlayacak mısınız görün buna göre daha fazla önlem alın. Annemde çok çatlak olduğu için ikinci ayda hemen formülleri hazırlayıp yağlanmaya başladım. Kimisi kötü kokulu, kimisi kaşındırıcı oldu ama severek kullandığım karışımlar da oldu. Bunları da yazının sonunda sislerle paylaşacağım.

                Çatlak kremini almadan önce çok araştırdım annelerin büyük çoğunluğu Mustela ve Lierac kullanıyor. Memnun olan da var olmayanda ama ben farkındayım ne kadar para dökersek dökelim tamamen engellemeleri söz konusu değil. Sonuçları iyileştirdikleri kesin. Ben bir aydır sabah akşam lierac kullanıyorum. Şimdilik bir sonuç görmek mümkün değil ama son dönemlerde kendini belli edecektir diye düşünüyorum. Aslında keşke başka ürünleri deneyip kıyaslama şansım olsa ama artık kısmet ikinciye diyelim :)
                Kozmetiğe başlamadan ilk aylar yağ karışımları kullandığımı söylemiştim. Benim kullandığım karışımlar şu şekilde;
                Her banyo sonrası ( genellikle günde bir) - sprey şeklindeki bebe yağının içerisine 1 şişe tatlı badem yağını döküp güzelce karnımı, sırtımı, belimi ve göğüs bölgemi yağladım (sadece memelerle kalmamak gerek etrafında da gerginlikle çatlaklar oluşabiliyor). Bir çok anne bel ve sırtını yağlamamış ve o bölgede çatlaklar oluşmuş lütfen ihmal etmeyin. Badem yağını tek başına tavsiye etmiyorum çünkü kıllanma yapıyor.
                Haftada iki kez kendi hazırladığım kremi kullandım. Hala da kullanıyorum. Onun tarifi de şu şekilde biraz daha zahmetli;
                250 gr kakao yağı
                2 yemek kaşığı bepantol
                2 yemek kaşığı badem yağı
                2 yemek kaşığı zeytin yağı
                2 ampul e vitamini
                Kakao yağını eritiyorsunuz öncelikle( sabun gibi katı yağ kullanılıyor) , kakao yağı ılıyınca (soğursa tekrar katılaşır) diğer malzemeleri önce birbirleriyle sonra kakao yağıyla karıştırıyorsunuz. Eski krem kabınıza bu karışımı koyuyorsunuz. Ben şimdi duş öncesi bunu kullanıyorum 2 3 saat sonra duş alıyorum. Yağlı dokudan hoşlanmıyorum çünkü.Lieracın yapısı ok güzel jel şeklinde ve sürdükten sonra hemen emiliyor kirli hissi yaratmıyor.
                Bu postu yazmamdaki asıl sebep ben aldıktan sonra lieracın indirime giriş olması. Bunu görünce dedim yazayım belki işine yarayan olur görür de faydalanır :) Ben ürünü  www.dermobakim.com dan aldım.  İnanılmaz hızlı kargoları var ürün ertesi gün elimdeydi. Şimdi 3 al iki öde kampanyası yapmışlar elimde iki tane olduğu için ben alamıyorum ama siz muhakak alın.
                Çatlakların durumunu ileriki dönemde muhakkak paylaşacağım. Umarım süper haberlerle dönerim.

                Sevgiler


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder