30 Mayıs 2015 Cumartesi

Gebelik 19-20. haftalar

                Merhabalar,
                Serüvenimizin yarısını geride bırakmış olmanın haklı huzuruyla günlerimiz öylece geçiyor. Bu hafta ilk ciddi kıpırtıları hissetmeye başladım. Kızım büyüyor ve ben her kıpırtıda deliye dönüyorum :) Hamileliğin en kolay zamanlarındayım bu aralar. Bulantılar bitti, kilo alımım normal seyrinde (15-19. Haftalarda 1 kilo almışım), aşırı uyku halleri geçti (yorgunluk geçmiyor ama sürekli uyuma isteğim yok artık). Şansıma hava serin gidiyor gayet iyiyim yani. Tabi yaz ayları gelince durum biraz içler acısı olacak muhtemelen.
                Bugün bir kermese gittim. Kızımın kundağını aldım. Daha önce katıldığım bir kermesten de yelek ve patik almıştım. Öyle çok özel şeyler değil ama hem benim  hem de dernek gelirinin gideceği yerler için ihtiyaç sonuçta. Daha ciddi alışverişe başlamadık. Cinsiyetinden emin olalım istedik öncelikle. Pazartesi doktor kontrolümüz vardı kızım sağ olsun açtı bacaklarını ve şüpheye yer bırakmadı :) Ramazanı atlattıktan sonra alış verişe başlayacağız. Gerçi ben ilk öğrendiğimde eşime sürpriz yapmak için bile kız patiği almıştım hep biliyordum da olur ya belki yanlış hissediyorumdur diye hep  geri durdum bir şeyler almaktan.
                Doktor kontrolümüz gayet iyiydi sağlıklı bebeğim 280 gr 19 cm boyunda olduğunu söyledi doktorumuz. Kafa karın çevreleri günü ile uygun, kalbi yine muhteşem ritminde atıyor inşallah sağlıkla kucağımıza alacağız. Biraz rahim ağzına yakınmış ama korkma yükselir daha dedi doktorum. Ben de her gün telkin ediyorum "hadi kızım çık yukarılara" diye :) İlk gün biraz melankolik takıldım ama rahim ağzına yakın olan vakaları okuduğumda durumumuzun gerçekten ciddi olmadığını kavradım çünkü çok şükür ne ciddi ağrılarım var ne de kanama. Annesi gibi güçlü olacağına ve sımsıkı tutunacağına eminim :)
                Yavaş yavaş doğum konularını araştırmaya başladım. Çok korkmakla birlikte sezaryenin bir doğum şekli olmadığına inanıyorum ve yaradılışımıza uygun şekilde müdahalesiz bir doğum gerçekleştirmek istiyorum. Nefes egzersizleriyle ilgili araştırmalarım devam ediyor. Şimdiden çalışmaya başlayıp öğrenmekte fayda var. Maalesef Konya'da doğum öncesi eğitim bulamadım. Zaten olsa da tek tük olacağı için çok yüksek fiyatlar söyleniyor.  Örneğin hamile yogasına arkadaşım İstanbul'da 50 TL veriyor, Konya'daki eğitmenin istediği fiyat 85 tl neredeyse iki katı. Bu ne canım yok diye de bu kadar olmaz ki. Annem yogayla mı doğurmuş sanki dedim ama yoga cdsinin siparişini verdim :D  Gelsin bakalım onunla ilgili tecrübelerimi de paylaşırım sizlerle.
                Bu haftalarda olan anne adayları kasıklarda hafif kasılmalar, karında şişlik çok normal sakın korkmayın. Ağrı olduğunda dinlenmeye özen gösterin. Siyatik ağrısıyla başınızın dertte olma ihtimali yüksek. Maalesef tedavisi yok. Bebeğin pozisyonuna bağlı olarak gelişiyor. Bazen kötürüm olup bazen hiç ağrı hissetmemeniz bundan ileri geliyor. Benim son bir aydır bazı günler çok ciddi ağrılarım oldu. Siyatiğiniz şiddetlendiğinde kalçanızda ağrının olduğu bölgenin altına sert tenis topu gibi bir cisim koyup üzerine yatmanız. Bu ciddi anlamda rahatlatıyor. İyi dinlenmek çok önemli tabi ki. Yürüyüş yapmayım diye düşünmeyin yürüyüşünüzle ilgili herhangi bir durum söz konusu değil. Ne kadar çok hareket o kadar iyi hamilelik ve doğum unutmayın. Doktorunuz aksini söylemediği sürece bol bol hareket edin.
                Bir sonraki posta kadar hoşça kalın...  
               



 Kermes cicileri:
                                                                        5 TL
                                                                                  5 TL
                                                                                10 TL
                                                                               10 TL
2 TL
25 TL
 Bunlar da meleğimin varlığını ilk öğrendiğim gün babasına müjdeyi vermek için Panço'dan aldığım ayakkabılar. Fiyatına hiç girmeyelim zira beni yoruyor :D

2 yorum:

  1. insan böyle görünce çok heves ediyor :) ama sonra daha zamanı var sevilay diyorum :) çevreden tecrübe ettiğime göre sezeryanla doğumda doğum sırasında sancı çekilmese de sonrasındaki süreç ciddi sancılı oluyormuş. normal doğumda ise iki gün sonra sanki hiç bir şey olmamış gibi hayatına devam edebiliyormuş insanlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle ben de fikren kendimi hazırlamaya çalışıyorum. Sürekli pozitif doğum hikayeleri okuyorum. Umarım normal doğum yaparım Not: Korkudan ölebilirim :D

      Sil